środa, 30 listopada 2011

Ciasto marchewkowe


Miałam straszną ochotę coś upiec. Wahałam się czy postawić na ciasto marchewkowe czy też na cukiniowe. Wygrała marchewka. W całym domu unosił sie cudowny zapach cista, nie mogłam się doczekać, aż go skosztuję. Co chwilę zerkałam na nie w piekarniku, rósł w oczach, sam jego widok cieszył. A podniebienie? Oj, cóż to jest za smak! Prawdziwe ciasto z bakaliami, pyszne, zdrowe, nie tuczące. Isnty cud!

Składniki:
400 g marchewki
4 jajka
4 łyżki mąki - u mnie pełnoziarnista
ok 3cm imbiru
esencja smakowa ( u mnie wanilia i migdał)
po garści:
rodzynek,
nerkowców,
migdałów,
suszonej żurawiny
2 łyżki miodu
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Marchewkę zetrzeć na grubych oczkach, imbir na małych. Wymieszać z mąką, proszkiem do pieczenia, rozdrobnionymi bakaliami. Dodać esencję smakową (łącznie 1,5 łyżeczki).
Białka ubić na sztywną pianę.
Żółtka utrzeć z miodem.
Do masy marchewkowej dodać żółtka z miodem, dokładnie wymieszać całość. Na koniec dodać ubite białka.
Piec przez 50 minut w temperaturze 180 stopni.
Ja użyłam formy do keksa. Od Was zależy, czy ciasto ma wyjść bardziej płaskie, wysokie, okrągłe, prostokątne etc.
Smacznego :-)

1 komentarz:

  1. wydawało mi się, że dodałam tu komentarz :) no cóż, może mi się tylko wydawało.
    od dawna (paru miesięcy!) szukałam przepisu na dobre ciasto marchewkowe. i chyba własnie znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń