środa, 14 marca 2012

kuskus


Kasza kuskus, suszone morele, jogurt jogobella light o smaku malinowym, serek wiejski lekki i twarożek.


Mam pytanie do osób, które piekły muffinki i którym one wyszły :) Otóż, gdy piekłam muffiny, których ciasto było na bazie fasoli czerwonej a nie mąki - wyszły mi. Natomiast, gdy piekłam muffinki na mące to za nic w świecie mi nie wychodziły. A miałam już 3 podejścia!!! I to z trzech różnych przepisów. Za każdym razem efekt był ten sam - ładnie wyrosły, upiekły się od góry, od spodu i z boku, ale w środku... wyszedł zakalec, surowe ciasto. Co może być powodem? Bardzo Was proszę o złote rady:)

8 komentarzy:

  1. zakalec może powstawać jeśli za długo męczysz ciasto. Pamiętaj, że przygotowując muffiny należy bardzo pobieżnie wymieszać je tylko do połączenia składników :) oprócz tego nie wiem co mogłoby być powodem, możesz spróbować ew. zastąpić proszek do pieczenia sodą oczyszczoną.. a śniadanie mi się podoba, kuskusu na słodko jeszcze nikt nie publikował, a ja się zawsze zastanawiam czemu, bo pasuje mi do takich potraw nawet lepiej niż wszechobecna kasza jaglana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To może już znamy powód bo ja ciasto na muffiny bardzo, ale to bardzo starannie wyrabiałam i dość długo miksowałam. Zrobię ostatnie podejście do wypieku i wymieszam składniki tak, jak napisałaś:) Dziękuję za rady!

      Usuń
    2. Ja bym nawet pokusiła się o odstawienie miksera won i wyrabianie ręczne ciasta.Przesiej mąkę :) A i sprawdź ustawienia piekarnika(ja jestem gapa i często zapominam odpowiednio ustawić)
      Kuskus na słodko? Świetny pomysł śniadaniowy- najszybszy z możliwych :>

      A co do mnie to wolę stan zabiegania non stop. Jakoś wolny czas wpływa na mnie destrukcyjnie. Ale masz rację. Jak pracujemy chcemy wolnego, jak mamy wolne chcemy pracować i tak w kółko.

      Usuń
  2. mmm jakie pyszności w tej miseczce! kuskus jeszcze nie jadłam, mam chęć spróbować ;)
    co do muffin to daaawno nie robiłam, więc nie pomogę, chociaż tez ostatnio miałam chęć zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam swoje przepisy :D wychodzi za każdym razem... i instrukcja też już jest :D

    OdpowiedzUsuń
  4. dziś uzupełniłam swój zapas o kuskusu razowy :D. A jeśli chodzi o muffiny to ciężko mi stwierdzić, bo jeszcze nie miałam przypadku, żeby się nie dopiekły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kuskus :)widzę, że podobną zachciankę miałyśmy :P

    OdpowiedzUsuń