poniedziałek, 13 lutego 2012

Pełnoziarniste, zdrowe - ciasto jabłkowe


Wczoraj upieczone. Pełnoziarniste ciasto jabłkowe. Smaczne wyszło, dzisiaj wpadłko na śniadanie;)
Przepis:
2 szkl. mąki ( ja dałam 1 niecałą pełnoziarnistej z 3 ziaren i 1 niecałą do wypieku chleba w składzie -graham, orkisz, pszenica, resztę uzupełniłam otrębami żytnimi i owsianymi)
2 białka
1 szkl.maślanki
Aromat - u mnie migdałowy - łyżeczka
1 łyżeczka sody
2 jabłka (mogą być  inne owoce)
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki miodu

Suche składniki mieszamy ze sobą. Białka ubijamy i mieszamy z miodem, maślanką i aromatem. Mokre składniki mieszamy ze suchymi. Nalewamy ciasta do formy tak ok 2/3(od Was zależy jaka to będzie forma u mnie wpadła keksówka średniej wielkości), kładziemy owoce, nalewamy resztę ciasta i trochę owoców na górę. Ja dodatkowo posypałam całość płatkami migdałowymi. Pieczemy do suchego patyczka (ok 40 minut) w temperaturze 180 stopni.


Dzisiejsze śniadanie:
Ciasto jabłkowe
Serek homogenizowany naturalny z błonnikiem kakaowym i cynamonowym "Digella", otręby porzeczkowe, rodzynki, daktyle, papaja i prażone jabłko


Taki start na początek dnia, oczywiście obowiązkowo wpadła do śniadania czarna kawa, bez niej ani rusz. Jestem kawoholiczką. Jak na 13sty, to dzień upłynął nieźle. Obowiązkowo siłownia, w tym 60 minut bieżni zaliczone. A jutro walentynki. Dziwne "Święto". Jeżeli kogoś się ma, to uważam, że każdego dnia powinno się okazywać uczucie drugiej osobie. Z drugiej strony, jest to dobra okazja dla nieśmiałych, by móc się odważyć i wyrazić swoje uczucia. Tak czy owak, ja tego "Święta" nie obchodzę, przyzwyczaiłam się do bycia singlem, co podobno jest teraz nawet modne. Poświętuję jutro, ale na bieżni, to moja miłość ;)

5 komentarzy:

  1. Rzeczywiście ciasto samo zdrowie, ani grama tłuszczu, miód zamiast cukru. Ciekawy przepis i jeszcze bardziej ciekawi mnie smak. Coś czuję, że dzisiaj piekarnik pójdzie w ruch :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto na pewno świetne, uwielbiam takie, chociaż pewnie wrzuciłabym całe jajka, bo żółtka przecież najzdrowsze i nie wypada wyrzucać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne to ciasto ! Muszę je kiedyś upiec, jeśli nie zapomnę :D
    Przepis na sernik jest tu: http://breakfasthappiness.blogspot.com/2012/02/35.html
    Tym razem ze startym jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra to ciasteczko :D Zdrowe,smaczne, słodkie-czegóż chcieć wiecej?

    OdpowiedzUsuń