wtorek, 11 października 2011

Pierogi serowe na słodko - idealny jesienny obiadek :)

Na kuchennym stole miska pełna owoców, dużo jabłek, winogrona i jedna gruszka...Przyciągnęła moją uwagę. W lodówce twaróg wiejski lekki...a zegar ukazywał godzinę sugerującą, że wybija czas obiadu. Mąka orkiszowa razowa jest, suszone owoce też...to do dzieła! Pierogi ze sera - oto wizja obiadu. Pierwszy raz robiłam pierogi ze sera i jestem dumna z tego, jak smakowicie się udały. Taki posiłek namalował na mojej twarzy duży, promienny uśmiech. Takiej dawki szczęścia było mi trzeba :)

Składniki:
Na pierogi
Twaróg (ja użyłam lekkiego) ok 50-60 g
Mąka orkiszowa razowa (można użyć innej) ok 1/2 szklanki
Jajko
Szczypta soli

Białko ubiłam na sztywną pianę. Twaróg rozdrobniłam widelcem, dodałam żółtko jajka i powoli wymieszałam składniki z mąką. Dodałam ubite białko i szczyptę soli. Wymieszałam całość. Z powstałego ciasta ulepiłam pierogi w kształcie małych wałeczków.
W rądelku zagotowałam wodę. Na wrzącą wodę dodawałam kolejno pierogi, gotowałam ok 5 minut. Po tym czasie odsączyłam pierogi i przełożyłam do miseczki.
Podałam je z pokrojoną w kosteczkę gruszką, garścią żurawiny, kilkoma suszonymi jabłkami, polałam trochę jogurtem truskawkowym (jogobella light) i posypałam szczyptą cynamonu. Cudowne połączenie smaków. A co najlepsze? Samo zdrowie ! :)


2 komentarze: