sobota, 11 sierpnia 2012

Chlebek bananowy / Ciasto bananowe

Tak, jak obiecałam - kolejny "bananowy" post;)

Chlebek bananowy/Ciasto bananowe, jedna kromka sucha a druga z masłem, morele, owsianka ze serkiem wiejskim, rodzynkami i borówkami.


W kuchni zobaczyłam 2 mocno dojrzałe banany, zanim się obejrzałam już byłam w trakcie przygotowania ciasta do wypieku ;) Chlebek, albo jak kto woli - ciasto bananowe, jest mięciutkie i mokre, ma cudowny smak i smakuje świetnie samo, jak i z masłem, dżemem oraz innymi dodatkami. Mimo, iż nie użyłam cukru (zamiast niego w składzie jest tylko łyżeczka miodu) jest słodkie, to za sprawą bananów. W mojej wersji jest to ciasto dietetyczne, gdyż użyłam mąki żytniej, dzięki temu ciasto zyskało ciemniejszą barwę niż tradycyjny wypiek.

Przepis:
1 całe jajko
1 białko jajka *
1 i 1/2 szklanki mąki ( u mnie żytnia)
1 łyżeczka miodu ** ( u mnie lipowy)
2 banany
1 łyżeczka sody lub proszek do pieczenia ( u mnie soda)
1 łyżeczka masła
Garść dowolnych orzechów ( u mnie pestki słonecznika)
Jeżeli ktoś ma chęć można dodać do ciasta również rodzynki lub inne suszone owoce

Banany rozgniatam widelcem a później miksuję blenderem (nie jest to jednak konieczne, można ograniczyć się tylko do rozgniatania widelcem),dodaję jajko i białko, łyżeczkę miodu i masła i miksuję tak, żeby masa lekko się spieniła. Dodaję mąkę ze sodą i całość mieszam. Na końcu dodaję pestki słonecznika. Całość przelewam do wysmarowanej tłuszczem i obsypanej mąką lub bułką tartą formy i piekę przez ok godzinę w 175 stopniach.

*Można użyć całe 2 jajka
**Zamiast miodu można dać ok pół szklanki cukru, wtedy ciasto będzie słodsze

Smacznego :-)

5 komentarzy:

  1. mmm chlebek bananowy*.* mnie najbardziej smakuje bez żadnych dodatków:)
    przepis zapisuję, bo bardzo mi się podoba i na pewno wykorzystam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę upiec ten chlebek, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń